Wednesday 28 November 2012

Kenapa aku ?

Assalammualaikum ;)

Entry ni aku tujukan khas untuk kau. Ye kauu ;) Even kau taktahu apa link blogger aku tapi aku harap sangat Allah turunkan petunjuk kat kau supaya kau dapat baca semua ni -.-

Tak cukup lagi ke dari tingkatan 1 kau kacau hidup aku? Kau amek gambar aku senyap-senyap. Kau paksa aku untuk aku cakap dengan kau even aku taknak. Tak cukup lagi?

And now kau nak bagitahu semua membe kau yang aku perempuan yang takde maruah?

Kau gila ke apa? Asal kau buat macamni? Sebab aku tak layan kau dari dulu? Sebab aku takpernah nak pedulikan kau? Macamtu ke weh?

Masa aku tingkatan 1 seriously aku pelik kenapa orang yang tingkatan 3 macam kau takpernah rasa nak matang. Kau kacau aku macam kau rasa aku takde perasaan !

Tapi sekarang, bila aku jejak masuk tingkatan 3, dan kau tingkatan 5 kau masih kacau aku. Kau masih tak matang.

Aku taktahu bila kau sebarkan cerita dekat kawan-kawan kau yang kononnya aku ni takde maruah !  Yang kononnya kau sruh mmbe kau ayat aku untuk kau semata-mata nak barang aku je

Kau agak sikit. Sumpah aku masih ada maruah. Aku masih dara. Sumpah weh. Kau nak aku junjung al-Quran? Kau nak bawak aku jumpa dokter untuk check? Sumpah aku sanggup. Aku taktahu kenapa kau sanggup nak sebarkan cerita tu.

Agak kecewa sedikit bila kau suruh membe kau utk ayatkan aku tu, membe aku jugak dulu. Aku sedih, kecewa semua ada bila membe aku tu lebih percaya cakap kau dari aku. Padahal dia dah lama kenal aku.

Alhamdulillah aku tahu semua ni dari kawan perempuan aku. Kalau dia tak bgtahu aku, aku takkkan tahu. Dia bagitahu aku semalam. Sumpah tak sangka bila kau sanggup jatuhkan maruah aku sampai macamni sekali.

Dalam banyak perempuan kat sekolah tu, kenapa aku yang kau pilih untuk kacau dari form 1, amek gambar aku senyap-senyap, and bila masuk tingkatan 3 masih kacau? Dan sekarang kau buat cerita pasal aku. Kenapa aku weh?

Kalau betul aku ni dah takde maruah macam apa yang kau cerita kat kawan kau, yang konon kau cakap lelaki lain pernah pakai aku, kau bawak lelaki tu datang jumpa aku. Hadap aku sendiri. Aku cabar kau ;)

Aku tak bersalah, aku takpernah buat apa yang kau cakap tu so aku tak perlu takut apa-apa ;)

And now, betul cakap orang. Kita boleh kawan dengan semua orang tapi tak semua boleh dipercayai :')

Membe aku dulu yang gelak tawa dengan aku, caring pasal aku, lebih percayakan cerita malaon ni daripada dia kenal aku macammana :')

Orang yang kenal aku macammana je yang boleh fikir semua cerita ni betul atau tak. Bukan membabi buta je terima cerita daripada orang mulut berpuaka yang sebarkan cerita ni atau nama lain FITNAH ;)

Kepada KAU yang sebarkan cerita ni, terima kasih sebab mungkin kau dah berjaya buat membe-membe kau fikir yang aku dah takde maruah. Terima kasih sangat.

Terima kasih sebab berjaya buat membe yang pernah aku rapat dulu, percayakan cerita karut kau tu.

Dan cikgu aku sendiri cakap, orang macam ni dia buat semua ni sebab nak perlukan perhatian orang. Publisiti murahan ;) Kesian kau.

Aku taktahu, maybe kot kau tak puas hati dengan aku so kau buat cerita ni semata-mata nak puaskan hati kau bila tengok orang lain dah pandang serong dekat aku. Takpelah, Allah kan ada. Dia Maha Adil. Tahulah DIA  nak hukum kau macammana. Aku percaya semua tu ;)

Alhamdulillah, kau dah takde kat sekolah tahun depan. Dah takde sape nak kacau aku dahh.

 Aku kenal siapa aku. Aku tahu aku tak macam apa yang kau sebarkan cerita tu. Maruah aku hanya untuk sorang lelaki yang yang telah sah jadi suami aku nanti. Terima kasih atas cerita kau. Setiap masalah buat aku jadi lebih matang ;)

Assalamualaikum .