Thursday 7 February 2013

Jangan Ulangi Lagi :')

060213, getback :')

Ramai tanya dengan aku, kenapa getback dengan dia? Kenapa getback dengan dia? Dan kenapa getback dengan dia?

Aku pun taktahu. Maybe sebab bagi aku benda ni semua salah faham. Kalau boleh aku nak cerita dekat semua orang KENAPA aku getback dgn dia balik.

 Masa malam tu, perempuan tu call dan jujur semua cerita tu dengan aku.

SEMUA.

Dan malam tu juga, Faiz mintak getback balik. Dia janji macam-macam. Dia takkan buat lagi semua.

Malam tu aku terus bagi jawapan sebab masatu aku tak fikir panjang lagi. Aku cakap aku terima.

Pagi besok tu, entah kenapa aku rasa kenapa aku buat keputusan terburu-buru semalam? Pagi tu juga call Faiz, cakap dengan dia nak tarik balik keputusan tu. Sebab aku ragu-ragu nak terima dia balik :')

Aku mintak dia faham. Nanti aku akan bagi jawapan juga. Alhamdulillah dia faham :')

Masa tu waktu kokurikulum. Dia nak tahu masetu. Aku cakap aku tak ready lagi. Aku cakap TAKTAHU. Buntu sangat masatu. Ada orang cakap takpayah terima sebab dia dah buat aku macamni lah apa, setengah cakap getback je sebab benda ni SALAH FAHAM actually. Dorang kata, aku lagi kenal Faiz macammana. So terpulang.

KRS masetu balik lambat sikit. So dia sanggup tunggu sampai pukul 4, temankan aku balik. Masetu rasa macam nak nanges pun ada sebab masetu keliru sangat dengan perasaan sendiri :')

Balik tu dalam pukul  9 malam dia call, dia nak jawapan. Masetu memang takde jawapan untuk dia. Masetu rasa macam nak jerit kuat-kuat sebab masih buntu dengan perasaan sendiri.

Lepas dia call, Abang (Azwan) call. Dia tanya macammana semua. Masetu memang semua luahkan dekat dia. Cakap dengan dia yang taktahu nak buat keputusan macammana lagi. Dan masetu juga Azwan bagi nasihat macam-macam. Dalam masa yang sama, dia tegur aku macam-macam juga yang membuatkan aku sedar yang selama ni Faiz dah banyak bersabar dengan aku :')

Masetu rasa nak nanges je bila Azwan tegur macamtu. Dia orang pertama yang tegur aku macamtu yang membuatkan aku sedar. Selama ni maybe ada orang tegur, aku buat bodoh je kot :')

Banyak sangat dia bagi nasihat, dia bagi teguran yang membuatkan aku terima Faiz balik dalam hidup aku :')

Memang thanks sangat dekat Azwan. Dia tegur macam-macam membuatkan aku rasa macam, entahlah susah nak cakap.

p/s: Abang, thanks sangat okay? Adek taktahu kenapa bila abang tegur bagi nasihat macam-macam adek rasa macam boleh terima semua tu. Yang paling terharu bila abang kata "Bila adek down, takpe abang ade untuk adek. Getback je dengan Faiz" :') Abang seorang je abang adek, yang lain-lain tu adek dah tak anggap dah :)

Terima kasih juga dekat Akak (Farraliana, Hidayyah) Terima kasih dekat Alia, Asyikin, Aida Hafiza, Aifana, Suri, Amy, Tasya, Put, Eira, Eika, Qurratu, Iesyaa,  Fifie, Jannah, Elly, Peeqa dan Fiera. Yang aku ingat ada dengan aku bila aku cerita kan masalah aku ni semua. Yang bagi respon dan semangat. Terima kasih sangat korang :')

p/s: Faiz :') You, pleaselah hargai peluang yang i bagi dekat you ni. Tolong sangat jangan ulang lagi kesalahan yang sama. Tolong jaga hati i. Tolong jujur dengan i. Tolong jangan buat hati i sakit sangat dengan you. Lagu blogger ni khas untuk you k. I mintak sangat hargai relay kita SetahunLimaBulan ni. Tolong jangan buat i rasa macam fedup dengan relay kita dah. Kita dah janji kan? You jujur apa-apa, i takkan marah. I cuba slowtalk dan faham k :')

 Cuba tabah hadapi dugaan seterusnya.
Assalammualaikum :')